Konec roku s Jumping Drums
Již mnoho let uzavíráme školní rok společným setkáním všech žáků a učitelů. Ve čtvrtek 26. 6. 2014 za námi do kulturního domu Skleník zavítal i zástupce Obce pan Bohuslav Kadlec. Zhodnotili jsme uplynulé měsíce, které byly naplněny spoustou práce. Markéta s Míšou se ujaly moderování a šlo jim to moc dobře. Každá třída vystoupila a seznámila nás se svými zážitky a úspěchy, byli oceněni nejlepší a úspěšní žáci, vyhlášeni aktivní žáci, paní ředitelka vyslovila řadě šikovných žáků svou pochvalu a také jsme poděkovali a rozloučili jsme se s absolventy Loučňáčku. Deváťáci nám sdělili, na kterou školu se dostali, obdrželi certifikáty o absolventských pracích, pamětní listy a školní almanachy. Neporušili jsme ani pěknou tradici, podle které deváťáci uvítají prvňáčky na začátku roku a na jeho konci je prvňáci na oplátku vyprovodí ze školy do života. Je dobře, že došlo i na poděkování učitelům.
To, co učinilo letošní setkání ve Skleníku netradičním, bylo vystoupení vynikající bubenické skupiny Jumping Drums. Ivo Batoušek se svými kolegy Zuzkou a Jidřichem nám předvedli, jak úžasné jsou bicí nástroje. S lehkostí a úsměvem sobě vlastním skvělí bubeníci rozvibrovali celý sál. Děti se dozvěděly něco z historie bicích a hlavně mohly zažít mistrovskou hru na bicí soupravu, djembe, konga a další percusse.
Pro zájemce byly po obědě připraveny dílny s Ivo Batouškem, který naše dítka zasvětil do tajů hry na africký buben. Společné bubnování se dařilo náramně, dobře jsme se při tom pobavili a pod metodicky perfektním vedením jsme se i něco naučili. Muzikanti si loučenské děti, školu, jídelnu i obec velmi pochvalovali. Věříme, že jsme se neviděli naposled.
26. 6. 2014    Petr Lukáš
Vodácký kurz
V pondělí ráno jsme se všichni v dobré náladě a s plnými batohy jídla vydali vlakem do Postřelmova. Tam už nás pod mostem čekali instruktoři s rafty a kanoemi. Po úvodní instruktáži jsme se plni očekávání vydali splout část řeky Moravy.
Po cestě většina poznala, že voda je zatraceně studená. Posádky na raftech a kanoích se střídaly, zejména když někdo zjistil, že má velmi líného parťáka. Vzhledem k nízké hladině vody a pomalé řece toho pádlování bylo opravdu dost. Všechny taky čekal vodácký křest - "pohlazení" kopřivou, poplácání pádlem a polití vodou. Postupem času novopečení vodáci získávali na vodě jistotu a zkoušeli různé srandičky např. na soulodi.
První den končil v Třeštině, kde jsme si udělali tábořiště u Vily Háj. Postavit stan byl pro některé velký oříšek, ale nakonec to zvládli všichni včetně Dana a Filipa, kteří pochopili, že stan má i vchod. Pak se hrál fotbal a volejbal, ale hlavně se jedlo. Potěšily nás nové sprchy s teplou vodou a taky večerní guláš z naší jídelny. Večer jsme si zazpívali u táboráku a nastala pro některé velmi dlouhá a zajímavá:) noc. Po půlnoci si nešlo nevšimnout, že Honzovi začal svátek. Mates raději než pobyt ve svém plesnivém stanu zvolil spánek pod širákem. Brzy ráno mu zaštěkal nad hlavou "obří černý pes", jinak docela přítulný pejsek střední velikosti. I když si někteří mysleli, že si po probdělé a prokecané noci pospí, sekačka se postarala o prima budíček.
A tak začal druhý den. Počasí nám opět přálo. Nalodili jsme se a vydali směr Moravičany. Koupání na Bagru nám moc nevyšlo, protože Eliška a Pavel se ve vodě pořezali, zřejmě o střepy. Pak už do vody nikdo moc nechtěl. Náladu nám zvedly hry důvěry, které pro nás připravili instruktoři.
Naše vodácké putování jsme zakončili opět pod mostem. Na rozloučení s instruktory zaznělo vodácké AHOJ. Unavené a plné dojmů nás vlak dopravil do našich suchých domovů.
23. 6. 2014    Martina Churavá
Výlet 7. třídy
Celá 7. třída se těšila na výlet do westernového městečka v Boskovicích. Byli jsme však velmi zklamáni, protože webové stránky městečka slibují zábavný program plný zážitků, ale v den našeho výletu se zrovna žádný program nekonal. Prošli jsem si několikrát celé městečko, prohlédli si indiánskou vesničku, westernové náměstíčko, ale nehodlali jsme utratit spoustu peněz za atrakce, které byly určeny spíše malým dětem. Slibovaný program, který by potěšil i naše duše, se prostě nekonal. Za chvíli jsme se začali nudit. Vše jsme vyřešili tím, že nás autobus odvezl do města, kde jsme se aspoň pořádně najedli a prohlédli si náměstí v Boskovicích.Škoda, tolik jsme se těšili...
19. 6. 2014    Iveta Šašurová
Westernové městečko Boskovice
Ve čtvrtek 19. 6. navštívila 3. třída westernové městečko v Boskovicích. V celém areálu zábavního parku se přijímá pouze místní měna BOSKOVICKÝ DOLAR. Ve směnárně jsme si vyměnili tyto dolary a vyzkoušeli různé akce - jízdu na koni, rýžování zlata, hod oštěpem, střelbu z luku, hledání pokladu, legrace se zvířátky a spoustu dalších kratochvílí. Někteří si koupili suvenýry a něco dobrého na jídlo. Nejvíce jsme se nasmáli u zvířátek. Byl to prima výlet, na který hned tak nezapomeneme.
19. 6. 2014    Jitka Chytilová
Dětský den
Za velmi proměnlivého počasí proběhl dětský den, který zorganizovali rodiče z občanského sdružení a TJ Spartak Loučná. Děti si vyzkoušely různé dovednosti u provazochodkyně (sl. Turková), u lesní víly (p. Pupíková), u fotbalové včelky (Karešovi), u princezny na hrášku (p. Zámečníková), u loupežníka, u ježibaby (p. Saňáková), u vodníka (p. Purová), tahaly řepu u babičky a dědečka (Vyskočilovi), navštívily úžasné "Nebe" (p. Matochová, p. Polách, sl. Bližňáková) a také "Peklo" (D. Polách, H. a K. Bližňákovy, p. Haltmarová, sl. Kostková, a čertíci Peťa a Kubík). Nechyběla Pipi punčochatá v podání Moničky Nápravníkové a Štěpánky Pupíkové. Své pohybové dovednosti si děti vyzkoušely u p. Muchy a manželů Hoblerových. Pro občerstvovací odměnu si v cíli děti zašly k "p. Motýlkové" (p. Staňková). Pod opékací kotel neustále přikládal p. Pur, zkrášlovací obličejové maskování probíhalo za asistence sl. Tkadlecové, p. Mederová s p. Březinovou se vydováděly u trampolíny a skákacího hradu. Jménem dětí děkuji všem organizátorům za super odpoledne, které vyvrcholilo dětskou tombolou a zároveň bylo zpestřeno fotbalovým utkáním místních borců.